Jaki krem wybrać dla skóry suchej i wrażliwej?

Problem suchej i wrażliwej skóry dotyczy coraz większej liczby osób w różnym wieku. Objawia się zaczerwienieniem, szorstkością oraz nieprzyjemnym uczuciem ściągnięcia i dyskomfortu. Jak pielęgnować skórę suchą ze skłonnością do podrażnień? Jakie kosmetyki wybierać dla skóry suchej i wrażliwej, czego unikać?

Jak rozpoznać skórę suchą i wrażliwą?

Jak sama nazwa wskazuje, skóra sucha to skóra o obniżonej zawartości wody w naskórku. Charakteryzuje ją brak dostatecznego nawilżenia, szorstkość, wiotkość, szarawy koloryt oraz pojawianie się tzw. ?suchych skórek?. Jest ona cienka, delikatna, mało elastyczna i podatna na uszkodzenia. Wykazuje tendencje do łuszczenia się i podrażnień. Objawom tym może ewentualnie towarzyszyć uporczywy świąd oraz uczucie pieczenia. Skóra sucha bywa także bardzo wrażliwa na substancje chemiczne zawarte w kosmetykach stosowanych do codziennej pielęgnacji i detergentach. Warto wiedzieć również o tym, że skóra w wyniku nadmiernego przesuszenia traci jędrność – prościej mówiąc, szybciej się starzeje. Jeżeli po umyciu Twoja skóra jest ściągnięta, przesuszona i zaczerwieniona, a nałożony na nią krem nawilżający bardzo szybko się wchłania, nie pozostawiając na powierzchni tłustej warstwy, to najprawdopodobniej jesteś posiadaczem suchej i wrażliwej skóry.

Przyczyny suchej skóry

Jedną z możliwych przyczyn suchości skóry może być uszkodzenie płaszcza hydrolipidowego naskórka. Uszczelniony skutecznie chroni skórę przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi i zapobiega nadmiernej utracie wody. Zaburzenie równowagi hydrolipidowej sprawia, że skóra staje się bardziej podatna na negatywny wpływ wysokich lub niskich temperatur, promieniowanie UV, zanieczyszczenie środowiska oraz mikroorganizmy. Bardzo często przyczyną pojawienia się problemu suchej skóry bywa jej niewłaściwa pielęgnacja, przebywanie w klimatyzowanych i ogrzewanych pomieszczeniach, a także przyjmowanie niektórych leków czy uwarunkowania genetyczne. Nadmierna suchość skóry może być objawem patologii skórnych lub chorób ogólnych, jak np. łuszczyca, egzema atopowa, przewlekła niewydolność nerek, cukrzyca, choroby tarczycy, niedobór substancji odżywczych w organizmie. Warto pamiętać również o tym, że każda skóra staje się sucha wraz z wiekiem, kiedy to obniża się zdolność komórek naskórka do produkowania lipidów, tworzących warstwę ochronną skóry.

Czego należy unikać?

Skóra sucha i wrażliwa wymaga wyjątkowej pielęgnacji przez cały rok, która w dużej mierze powinna się skupiać na wzmacnianiu i odbudowie bariery ochronnej naskórka. Niestety nie jest to łatwe zadanie. Stosowanie źle dobranych kosmetyków to jeden z najczęściej popełnianych błędów pielęgnacyjnych, który może przyczynić się do pogłębienia problemu. Właśnie dlatego tak bardzo ważne jest czytanie etykiet wybranych produktów. W przypadku skóry suchej ze skłonnością do podrażnień należy unikać kremów i balsamów, które zawierają w swoim składzie potencjalnie drażniące i szkodliwe związki chemiczne. Należą do nich przede wszystkim:

• etanol,
  • barwniki,
  • konserwanty,
  • substancje zapachowe.

Ponadto, osoby o cerze suchej i wrażliwej powinny zrezygnować ze stosowania peelingów gruboziarnistych, mycia z użyciem mydła, mocnego pocierania skóry ręcznikiem, a także gorących kąpieli.

Krem nawilżający do skóry suchej i wrażliwej

Niezwykle istotne w pielęgnacji suchej skóry jest regularne stosowanie kosmetyków o działaniu nawilżającym, co w efekcie przyczynia się do poprawy jej wyglądu oraz zniwelowania dokuczliwych objawów takich jak świąd czy pieczenie. Dobry krem do skóry suchej i wrażliwej powinien być bogaty w humektanty, czyli substancje silnie nawilżające, które wiążą wodę w skórze oraz substancje okluzyjne zapobiegające nadmiernej utracie wody, które tworzą na powierzchni skóry szczelną warstwę ochronną, zabezpieczając ją przed szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych.

W codziennej pielęgnacji skóry suchej warto stosować dermokosmetyki zapewniające długotrwałe nawilżenie jak np. Physiogel Krem do skóry suchej i wrażliwej, który nie tylko przynosi natychmiastową ulgę i ukojenie, ale także w naturalny sposób wzmacnia i odbudowuje barierę ochronną skóry. W przypadku skóry wymagającej głębokiego i szybkiego nawilżenia świetnie sprawdzi się Physiogel Krem Intensywny do skóry bardzo suchej i wrażliwej. To, co wyróżnia hipoalergiczne dermokosmetyki Physiogel to bezpieczny i właściwie skomponowany skład oparty o technologię BioMimic™. Wszystkie produkty bazują na tych samych składnikach, które naturalnie występują w skórze, co eliminuje ryzyko wystąpienia podrażnień.

Zmagasz się z nadmierną suchością skóry na całym ciele? Oprócz odpowiedniej pielęgnacji zadbaj o swoją skórę od wewnątrz – postaraj się pić pomiędzy 2 -2,5 litra wody mineralnej każdego dnia, a codzienną dietę uzupełnij w produkty bogate źródłem kwasów omega-3 i omega-6 oraz witaminy B12. Unikaj także częstego przebywania w pomieszczeniach nadmiernie ogrzewanych i zamkniętych. Serdenie zapraszamy do zapoznania się z opinią eksperta w temacie pielęgnacji skóry na temat kremu Physiogel – Oliwii Szymańskiej.

tags: